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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The effectiveness of different types of written corrective feedback has been investigated over the last twenty years but it is still not possible to make firm conclusions about which options are the most beneficial to ESL learners. The article first provides an overview of the currently available research findings and then presents the results of a six-month study of the relative effectiveness of providing thirty-nine low intermediate ESL learners in Auckland, New Zealand, with three different direct written corrective feedback options. Assigned to three groups (direct corrective feedback, written and oral meta-linguistic explanation; direct corrective feedback and written meta-linguistic explanation; direct corrective feedback only), the subjects produced four pieces of writing (pre-test, immediate post-test, and two delayed post-tests). Two functional uses of the English article system (referential indefinite "a" and referential definite "the") were targeted in the feedback. No difference in effect upon accuracy was found between the three treatment options, suggesting that the provision of error correction alone may be sufficient for learners at a low intermediate proficiency level. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2022/3
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Standortunabhängige Dienste
0346-251X
Bitchener, John; Knoch, Ute: The relative effectiveness of different types of direct written corrective feedback. 2009.
3107604
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