Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSimard, Daphnée
TitelDifferential effects of textual enhancement formats on intake.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 37 (2009) 1, S. 124-135Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Experiment; Intake; Methodik; Plural; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Effizienz
AbstractThe reported study investigated the effects of textual enhancement formats (number and choice of typographical cues) on the intake of plural markers in English as a second language among grade eight native French-speaking students. An experimental reading task integrating different formats of textual enhancement into a text was created. A split-plot experimental design was used to compare the results obtained from a control group and seven experimental groups (each experimental group was exposed to a different textual enhancement format). The results suggest that the textual enhancement formats used in the experimental conditions had different impacts on the intakes produced by the participants. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: