Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIn'nami, Yo; Koizumi, Rie
TitelA meta-analysis of test format effects on reading and listening test performance: Focus on multiple-choice and open-ended formats.
QuelleIn: Language testing, 26 (2009) 2, S. 219-244Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0265-5322
SchlagwörterEmpirische Forschung; Hörtest; Lesetest; Multiple-Choice-Verfahren; Test; Spracherwerb; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Muttersprache; Übersicht
AbstractA meta-analysis was conducted on the effects of multiple-choice and open-ended formats on L1 reading, L2 reading, and L2 listening test performance. Fifty-six data sources located in an extensive search of the literature were the basis for the estimates of the mean effect sizes of test format effects. The results using the mixed effects model of meta-analysis indicate that multiple-choice formats are easier than open-ended formats in L1 reading and L2 listening, with the degree of format effect ranging from small to large in L1 reading and medium to large in L2 listening. Overall, format effects in L2 reading are not found, although multiple-choice formats are found to be easier than open-ended formats when any one of the following four conditions is met: the studies involve between-subjects designs, random assignment, stem-equivalent items, or learners with a high L2 proficiency level. Format effects favoring multiple-choice formats across the three domains are consistently observed when studies employ between-subjects designs, random assignment, or stem-equivalent items. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language testing" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: