Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCunningham, Deborah L.
TitelAn empirical framework for understanding how teachers conceptualize and cultivate historical empathy in students.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 41 (2009) 5, S. 679-709Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220270902947376
SchlagwörterErfahrung; Empathie; Lehrerfortbildung; Lehren; Geschichte (Histor); Geschichtsunterricht; Weltanschauung; Konzept; Theorie-Praxis-Beziehung
AbstractThis study reports the results of a case study of four teachers' beliefs about the nature of historical empathy and their means of cultivating such empathy in secondary school classrooms. The results of multiple interviews and lesson observations of history teachers in England suggest that teachers conceptualize empathy in bounded but not parsimonious ways, shaped by the realities of trying to teach it to students; that they select from broad repertoires of strategies, including major activities as well as small-scale discourse strategies, heretofore largely unexamined; and that they recognize ways in which their empathetic goals exist in tension with other teaching aims, creating dilemmas they must manage rather than definitively resolve. Significant discrepancies between how these teachers actually think and practice and how empathy teaching is discussed in the educational literature suggest that research stands to benefit by attending more closely to teachers' ideas.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: