Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Mugerauer, Roland |
---|---|
Titel | "Bildungsräume für die 'Wissensgesellschaft'!" Pädagogisch-philosophische Kennzeichnungen für die modernen technisierten Gesellschaften unter Einbeziehung neuerer Befunde qualitativempirischer Bildungs- und Unterrichtsforschung. |
Quelle | In: Journal of new frontiers in spatial concepts, 1 (2009) Dezember, S. 167-181
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1868-6648 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Bildungsgeschichte; Wissensgesellschaft; Lernen; Wissenserwerb; Didaktik; Unterrichtsforschung; Platon; Sokrates; Deutschland; Europa; Nordamerika |
Abstract | Which approaches to learning and formation of knowledge (`Bildungsräume´) and understanding exist in today's technologically oriented `knowledge society´ and which approaches will be required to sustain this society? Guided by the analysis of three key terms on this topic `knowledge`, `learning´ and `orientation´, [the author is] investigating the pedagogical and philosophical aspects and extracting the type of knowledge and Bildung that will be needed. Furthermore, {the article] outline additional pedagogical research themes. This investigation includes recent qualitative and empirical research, as well as neglected approaches of Plato's philosophy. (Orig.). |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | 2011/4 |