Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Guadatiello, Angela; Plathner, Franziska; Abel, Andrea |
---|---|
Titel | Was müssen Lehrkräfte können und kennen? Die Rolle der Lehrkräfte beim kindlichen Erwerb mehrerer Sprachen unter Migrationsbedingungen. |
Quelle | In: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 20 (2009) 2, S. 247-260
PDF als Volltext |
Beigaben | Anmerkungen 5; Literaturangaben |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0939-7299 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Kind; Lehrer; Lehrerrolle; Leistungsbeurteilung; Methodik; Sprachstandsforschung; Fremdsprachenunterricht; Migrationshintergrund; Italien; Südtirol |
Abstract | The linguistic support in educational institutions plays a key role for the acquisition of a second language by children. Therefore, it is important to be able to describe the children's linguistic progress through adequate and versatile methods (language proficiency assessment, classroom observation, interviews to/questionnaires for parents and teachers). The MEB I and II project deals with the linguistic, social and institutional environment of children with a migrant background growing up in South Tyrol (Northern Italy). MEB aims at providing teachers with decision-making aids for the assessment of language proficiency and a valid support strategy for pupils in heterogeneous groups. (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2011/1 |