Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHegedus, Stephen J.; Moreno-Armella, Luis
TitelIntersecting representation and communication infrastructures.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 41 (2009) 4, S. 399-412
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-009-0191-7
SchlagwörterKommunikation; Digitale Medien; Computer; Semiotik; Mathematik; Mathematikunterricht; Darstellung; Theorie
AbstractWe analyze the intersection of new forms of representation infrastructures in a particular dynamic mathematics software (SimCalc MathWorlds®) with the affordances of available communication infrastructures (both hardware and software). We describe the fundamental design principles from a software and curriculum perspective of why these two infrastructures can be overlapped in educational environments for important and meaningful learning outcomes. The products of this intersection result in new modes of expression (in terms of gesture, deixis and informal/formal registers), classroom identity formation in mathematically-meaningful ways, and pedagogy in terms of activity structure and intentionality. We exemplify the results of such intersection on classroom learning, participation and motivation.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: