Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBattaglia, Catherine F.
TitelA response to "School leadership in support of teachers' learning: The dramatic differences that financial resources make," by Drago-Severson and Pinto.
QuelleIn: Leadership and policy in schools, 8 (2009) 4, S. 477-482Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1570-0763; 1744-5043
DOI10.1080/15700760903184349
SchlagwörterFinanzierung; Lehrerfortbildung; Schule; Schulleitung; USA; Bildungsmanagement; Schule; Schulleitung; Lehrerfortbildung; Finanzierung; USA
AbstractThis article reports creative initiatives that 25 U.S. principals employed to support teacher learning in light of their financial resources. Nearly 90 hours of interviews with principals and 60 documents were coded to create narrative summaries and build profiles of how financial resources influenced how the school leaders supported teacher learning. All of the leaders worked creatively with the resources at hand to enhance teacher learning. Our research highlights that the best options are context specific and that shorter-term initiatives are insufficient. This report offers concrete examples, such as grantwriting and local partnerships, for working within financial constraints to support teacher learning. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Leadership and policy in schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: