Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEisenberg, Theodore; Fried, Michael N.
TitelDialogue on mathematics education: two points of view on the state of the art.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 41 (2009) 1-2, S. 143-149
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-008-0112-1
SchlagwörterMethodologie; Unterrichtsforschung; Unterrichtsinhalt; Fachdidaktik; Mathematikunterricht
AbstractOn many fronts, the field of mathematics education does not speak with a single voice. There appears to be no firm consensus regarding the scientific character of mathematics education, the research methodologies it deems legitimate, the kinds of questions it addresses, the appropriate preparation for its practitioners, and its relationship with other disciplines, including, ironically, mathematics itself. Our field seems to be going through a new phase of self-definition, a crisis from which we shall have to decide who we are and what direction we are going. The authors of the present paper themselves tend towards different positions on these questions. The paper, then, takes the form of a letter in which one of us raises issues about the current state of mathematics education and the other responds. We see this as an attempt to initiate a dialogue on our field, which we consider urgently needed.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: