Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGlogger, Inga; Holzäpfel, Lars; Schwonke, Rolf; Nückles, Matthias; Renkl, Alexander
TitelActivation of learning strategies in writing learning journals. The specificity of prompts matters.
QuelleIn: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 23 (2009) 2, S. 95-104Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1010-0652; 1664-2910
DOI10.1024/1010-0652.23.2.95
SchlagwörterKognitiver Prozess; Metakognition; Lehrmethode; Lernmethode; Benutzerführung; Mathematikunterricht; Leistung
AbstractInvestigated the effects of specific and nonspecific prompts on learning-journal writing in mathematics. It was examined whether specific prompts, as opposed to nonspecific prompts, lead to a significant increase of the quantity and quality of elaborate, organizational, and metacognitive learning strategies. 51 middle-track secondary students (mean age 14.74 years) from 2 mathematics classes were asked to keep learning journals for 2 consecutive weeks while receiving cognitive and metacognitive writing prompts in a within-subjects design. , students at 2 single points randomly received either a nonspecific or a specific prompt. Results revealed that specific prompts helped students overcome production deficiencies and even increase the diversity of the specific learning strategies. However, the quality of learning strategies could not be enhanced. Implications for future studies are pointed out. In particular, the assessment of learning outcomes as an additional variable is suggested. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: