Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRichardson, John T. E.
TitelThe role of ethnicity in the attainment and experiences of graduates in distance education.
QuelleIn: Higher education, 58 (2009) 3, S. 321-338Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-008-9196-3
SchlagwörterLehre; Studium; Hochschule; Fernstudium; Student; Ausland; Großbritannien
AbstractIn the UK, the attainment of White graduates (as measured by the class of honours that they have been awarded) tends to be higher than that of graduates from other ethnic groups. This is apparent, in particular, in graduates who have taken courses by distance learning with the Open University. Analysis of data from Open University graduates over three successive years yielded no evidence that the latter trend could be attributed to confounded demographic variables. A postal survey found little variation in perceptions of academic quality or reports of personal development among Open University graduates from different ethnic groups. Quantitative variations in the attainment of graduates from different ethnic groups are not necessarily reflected in qualitative variations in their experience of distance education. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: