Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Grindhammer, Lucille |
---|---|
Titel | Book, E-Book or Internet? Teenagers and Their Reading Habits in the Digital Age (S II). |
Quelle | Aus: RAAbits Englisch. Sekundarstufe I und II. [Loseblattsammlung]. Stuttgart: Raabe (2009) V.156, 14 S. |
Beigaben | Glossar |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
Schlagwörter | Digitale Medien; Leseverhalten; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Lektüre; Lesen; Leseverhalten; Unterrichtseinheit; Internet; Sekundarstufe II; Unterrichtseinheit; Lektüre; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Lesen; Internet; Jugendlicher |
Abstract | The center of the reported sequence is a recent article from the New York Times dealing with the impact of the internet on young people's reading habits. It is intended to inform the students about different reading devices and reading cultures and to encourage critical thinking on the topic as well as its implications for the future of books as we know them. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2022/3 |