Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArnot, Madeleine; Casely-Hayford, Leslie; Wainaina, Paul K.; Chege, Fatuma; Dovie, Delali A.
InstitutionUniversity of Cambridge / Research Consortium on Educational Outcomes and Poverty
TitelYouth citizenship, national unity and poverty alleviation: East and West African approaches to the education of a new generation.
QuelleCambridge (2009), 55 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheRECOUP Working Papers. 26
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-68788
SchlagwörterErziehung; Jugend; Armut; Bürgerbeteiligung; Bürgerschaftliches Engagement; Nationalbewusstsein; Partizipation; Politische Bildung; Soziales Engagement; Afrika; Ghana; Kenia
AbstractYouth citizenship is now on the international agenda. This paper explores what that concept might mean in the context of two African nations: Kenya and Ghana. Post independence, both countries focused on rethinking the colonial concept of citizenship in line with their political-cultural traditions, providing education for all youth and to encouraging new notions of national citizenship. Programmes for civic education were established that have been reshaped over the last fifty years. These citizenship education programmes display the tension between different political goals of national unity, economic progress and the promotion of human rights, working with diversity, and encouraging collective responsibility and individual development. The aim is to use the education of the citizen to encourage civic engagement although there is evidence that these programmes might not, for a variety of reasons, engage all young people into the nation building project. The paper considers evidence from a wide range of documentary and social scientific sources to open debate about how to encourage young people's citizenship within the project of poverty alleviation.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: