Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZiegler, Albert; Stoeger, Heidrun
TitelIdentification of underachievement.
An empirical study on the agreement among various diagnostic sources.
QuelleAus: Eyre, Deborah (Hrsg.): Gifted and talented education. Volume IV. 1. publ. London u.a.: Routledge (2009) S. 389-405Verfügbarkeit 
ReiheMajor themes in education
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN0-415-46598-2; 978-0-415-46598-4
SchlagwörterBildungsforschung; Diagnose; Intelligenztest; Leistungsschwäche; Schülerleistung; Begabung
AbstractParents, teachers and students are close to irreplaceable as diagnostic sources in the identification of gifted students. The relevant research literature has, however, expressed skepticism concerning the accuracy of such assessments, in particular with regard to the recognition of underachievers. In an empirical investigation, a comparison was made between assessments made by parents, teachers and the students themselves and the results of an intelligence test with reference to their efficiency in identifying underachieving and achieving students. The success rates demonstrated by parents and teachers in assessing the motivation and ability self-confidence levels of their children were evaluated. The results demonstrate that these person groups are not reliable as sources of information.
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: