Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStoeger, Heidrun; Ziegler, Albert
TitelPraise in gifted education.
Analyses on the basis of the actiotope model of giftedness.
QuelleAus: Eyre, Deborah (Hrsg.): Gifted and talented education. Major themes in education. Volume II. 1. publ. London u.a.: Routledge (2009) S. 226-253Verfügbarkeit 
ReiheMajor themes in education
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN0-415-46598-2; 978-0-415-46598-4
SchlagwörterBildungsforschung; Begabung; Modell; Theorie
AbstractIn contrast to alternative theories of giftedness, the Actiotope Model of Giftedness focuses on actions. Praise presents an excellent opportunity to encourage and reinforce the appearance of new or more effective actions. However, several investigations have shown that, in practice, the opportunities which arise to grant praise are not fully taken advantage of, and that praise is often given in inappropriate, dysfunctional manners. Frequent consequences of this are detrimental influences on the development of gifted individuals. In this contribution we will first, on the basis of the Actiotope Model of Giftedness, offer theoretical background information pertaining to the praise of gifted individuals. Afterwards, practical advice will be proposed, and the most frequent errors made in the practice of praise will be addressed in conjunction with alternative actions.
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: