Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBini, Matilde (Hrsg.); Monari, Paola (Hrsg.); Piccolo, Domenico (Hrsg.); Salmaso, Luigi (Hrsg.)
TitelStatistical methods for the evaluation of educational services and quality of products.
QuelleBerlin u.a.: Physica-Verl. (2009), XV, 243 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheContributions to statistics
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 227-240
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-7908-2384-8; 978-3-7908-2384-4; 978-3-7908-2385-1
DOI10.1007/978-3-7908-2385-1
SchlagwörterBildung; Datenerhebungstechnik; Evaluation; Fallstudie; Längsschnittuntersuchung; Mehrebenenanalyse; Methodologie; Multivariate Analyse; Reliabilität; Leistungssteigerung; Diagnostik; Item-Response-Theory; Testmethodik; Schulleitung; Leistungsbeurteilung; Schulleistung; Messverfahren; Hochschulreform; Statistik; Hochschule; Effektivität; Modell; Professionalität; Qualität; Statistische Methode; Bildungseinrichtung; Studienanfänger
AbstractThe book presents statistical methods and models that can usefully support the evaluation of educational services and quality of products. The evaluation of educational services, as well as the analysis of judgments and preferences, poses severe methodological challenges because of the presence of the following aspects: the observational nature of the context, which is associated with the problems of selection bias and presence of nuisance factors; the hierarchical structure of the data (multilevel analysis); the multivariate and qualitative nature of the dependent variable; the presence of non observable factors, e.g. the satisfaction, calling for the use of latent variables models; the simultaneous presence of components of pleasure and components of uncertainty in the explication of the judgments, that asks for the specification and estimation of mixture models. The contributions concern methodological advances developed mostly with reference to specific problems of evaluation using real data sets. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: