Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoover, John J.
TitelDifferentiating learning differences from disabilities.
Meeting diverse needs through multi-tiered response to intervention. [expert guidance on RTI implementation].
QuelleUpper Saddle River, NJ u.a.: Pearson (2009), VIII, 160 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 156-160
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-205-60827-2; 978-0-205-60827-0
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kulturdifferenz; Akkulturation; Diagnostik; Akkulturation; Englischunterricht; Kind; Modell; Spracherwerb; Sonderpädagogik; USA; Diagnostik; Differenzierung; Lernbehinderung; Intervention; Sprachentwicklung; Empirische Forschung; Kind; Verhaltensauffälligkeit; Multikulturalität; Lernbehinderung; Differenzierender Unterricht; Differenzierung; Sprachentwicklung; Spracherwerb; Englischunterricht; Bilingualismus; Sonderpädagogik; Intervention; Modell; Portfolio; Ethnische Minderheit; Jugendlicher; USA
AbstractBy integrating factors of cultural diversity, language differences, and disabilities, this... book gives educators a complete picture of the needs of their diverse students at all grade and ability levels. Unlike other manuals that look at these factors individually, this book empowers readers to more clearly discern learning differences from learning disabilities and provide focused intervention and instruction. The author addresses diverse cultural norms and expected behavior associated with English as a second language alongside learning behavior characteristics, explaining the nuanced range of diagnosis needed to correctly assess a student's needs. Every chapter features a complete discussion of the contents' significance in today's classroom as well as numerous opportunities for reflection and further study. With many evidence-based interventions and more than 30 reproducible guides for use within multi-tiered instruction and response to intervention models, this book takes theory into practice for mainstream or special educators. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: