Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Wyatt-Smith, Claire (Hrsg.); Cumming, Jacqueline (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Educational assessment in the 21st Century. Connecting theory and practice. |
Quelle | Dordrecht: Springer Netherland (2009), XXV, 309 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4020-9963-0; 978-1-4020-9963-2 |
DOI | 10.1007/978-1-4020-9964-9 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Empirische Untersuchung; Methodologie; Reliabilität; Validität; Chancengleichheit; Kulturdifferenz; Soziale Ungleichheit; Testauswertung; Medienkompetenz; Bildungsstandards; Bildungspolitik; Lehrer; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Lernen; Lerntheorie; Geschlecht; Inklusion; Semiotik; Sprachkompetenz; Datenanalyse; Lesekompetenz; Mathematische Kompetenz; Technologiebasiertes Testen; Rechtsgrundlage; Berufsausbildung; Behinderung; Effektivität; Leistungsmessung; Portfolio; Qualitätsentwicklung; Standard; Zukunftserwartung; Internet; Australien; Großbritannien; Norwegen; USA |
Abstract | The first chapters in this book ... explore the new dimension for assessment in the 21st century that are having or will have an impact on assessment. These include the impacts of globalisation, new technologies and new understandings of the role and significance of frameworks and communication in enactments of educational assessment. ... Another broad theme identified by the authors in this book was the consideration of a range of assessment issues... [characterised] as 'Building social capital: Difference, diversity and social inclusion'. ... The final characterisation of the chapters... reflects the impact of specific contexts on assessment outcomes, whether drawing on geographical, political, paradigmatic or policy frameworks. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/1 |