Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Dooly, Melinda |
---|---|
Titel | Doing diversity. Teachers' construction of their classroom reality. |
Quelle | Bern u.a.: Lang (2009), 180 S. |
Reihe | Linguistic insights. 82 |
Beigaben | Tabellen; Literaturangaben S. 156-176 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISSN | 1424-8689 |
ISBN | 3-03911-687-8; 978-3-03911-687-4 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Qualitative Forschung; Unterrichtsanalyse; Gruppenbeziehung; Ethnizität; Rollentheorie; Rollenverhalten; Schulklasse; Lehrer; Lehramtsstudent; Schüler; Lernen; Unterrichtsforschung; Unterrichtsstil; Unterricht; Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Ungleichheit; Integration; Gruppe (Soz); Katalonien; Spanien |
Abstract | This book looks at how pre-service and in-service teachers in foreign language classrooms make sense of their working environment. In particular, it endeavours to highlight how two groups of pre-service teachers and one group on in-service teachers in Catalonia, Spain, make sense of linguistic, ethnic and cultural diversity in the EFL (English as a Foreign Language) classroom. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/1 |