Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Cuban, Larry |
---|---|
Titel | Hugging the middle. How teachers teach in an era of testing and accountability. |
Quelle | New York, NY u.a.: Teachers College Pr. (2009), VII, 104 S. |
Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben S. 87-97 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-8077-4935-4; 978-0-8077-4935-7 |
Schlagwörter | Bildung; Leistungsversagen; Soziale Herkunft; Schulpolitik; Schulreform; Schule; Lehrer; Lehrerrolle; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Lernen; Lehren; Computer; Computerunterstützter Unterricht; Unterricht; Finanzierung; Statistik; Rechenschaftslegung; Reform; USA |
Abstract | [The book looks] at a range of current, workable pedagogical options educators are using to engage students while satisfying parents and policymakers - options that succeed by creating hybrid practices that combine both teacher-centered approaches ... with student-centered ones ... [It] looks at teachers' continuing adaptations to standards-based education reform and the No Child Left Behind Act, compares classroom practices in a cross section of U.S. urban schools, gauges the impact of technology ... in the contemporary classroom. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |