Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Woods, Philip A. (Hrsg.); Woods, Glenys J. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Alternative education for the 21st century. Philosophies, approaches, visions. 1st ed. |
Quelle | Basingstoke, Hampshire u.a.: Palgrave Macmillan (2009), XVI, 283 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literaturangaben S. [249]-274 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-230-60276-2; 978-0-230-60276-2 |
Schlagwörter | Bildungstheorie; Erziehung; Montessori-Pädagogik; Demokratische Bildung; Schule; Alternativschule; Waldorfschule; Interkulturelle Bildung; Lernen; Menschenbild; Demokratie; Völkerverständigung; Buddhismus; Islam; Judentum; Spiritualität; Maori; Steiner, Rudolf; Brasilien; Israel; Kanada; Neuseeland; Nicaragua; Niederlande; Palästina; Summerhill; USA |
Abstract | [This book is a] collection of leading examples of education grounded in alternative philosophies and cultures - from initiatives to create more democratic schools, through Quaker, Buddhist, Islamic, Montessori and Steiner/Waldorf schools, to Maori and First Nations education in Canada and Palestinian Jewish schools in Israel. Aimed at educational practitioners, leaders, and policy-makers in all types of educational settings, as well as academics and researchers, the book is a resource to help educators think creatively about education. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |