Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMercer, Cecil D.; Pullen, Paige C.
TitelStudents with learning disabilities.
7th ed.
QuelleUpper Saddle River, NJ u.a.: Pearson Merrill (2009), XIV, 546 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-13-222842-4; 978-0-13-222842-8
SchlagwörterAufmerksamkeit; Verhalten; Diagnostik; Testanwendung; Familie; Bewertung; Erwachsener; Familie; Lehrer; Neurobiologie; Schüler; Schule; Sprache; Unterricht; Verhalten; Aufmerksamkeit; Unterrichtsmethode; USA; Diagnostik; Lerntheorie; Sprechen; Lehrbuch; Lernbehinderung; Elternarbeit; Lehren; Leistungsbeurteilung; Förderung; Informationsverarbeitung; Intervention; Rechenschwäche; Förderung; Förderungsmaßnahme; Lesekompetenz; Schule; Lehrer; Schüler; Hyperaktivität; Verhaltensauffälligkeit; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Lerntheorie; Soziale Kompetenz; Lernbehinderung; Lernschwierigkeit; Lehren; Differenzierender Unterricht; Unterrichtsmethode; Lehrbuch; Unterricht; Neurobiologie; Sprache; Sprechen; Lesekompetenz; Rechenschwäche; Elternarbeit; Bewertung; Intervention; Erwachsener; Informationsverarbeitung; USA
AbstractThe seventh edition of this popular text for learning disabilities offers comprehensive coverage and a balanced approach of all of the varying theories and practices in the field - educational, medical, and psychological - incorporating assessment, definition, characteristics, and strategies - all to help readers develop their own personal perspective. It presents equal treatment to information about the characteristics, definitions, causes, and controversies of learning disabilities, with each researched-based topic clearly designed to support both diagnosis and intervention. Throughout the text, "best practices" have been identified through thorough research and practical examples. Revised to include the latest research and recent developments, the seventh edition reflects the latest trends in the field of learning disabilities. Table of contents: chapter 1 History, Current Directions, Definitions, and Characteristics; chapter 2 Medical Aspects; chapter 3 Attention Deficit Hyperactivity Disorder; chapter 4 Assessment; chapter 5 Educational Services and Settings; chapter 6 Teaching Theories and Practices; chapter 7 Oral Communication: Speech and Language; chapter 8 Reading; chapter 9 Written Communication: Handwriting, Spelling, and Written Expression. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: