Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Sykes, Gary (Hrsg.); Schneider, Barbara (Hrsg.); Plank, David N. (Hrsg.); Ford, Timothy G. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Handbook of education policy research. 1st publ. |
Quelle | New York, NY u.a.: Routledge (2009), XIV, 1045 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-415-98992-2; 978-0-415-98992-3 |
Schlagwörter | Bildung; Erziehung; Bildungsforschung; Forschung; Methode; Methodologie; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Chancengleichheit; Herrschaft; Ethnizität; Bildungssystem; Bildungspolitik; Schulreform; Bildungsmarkt; Bildungsrecht; Bildungsertrag; Schulsystem; Beratung; Durchlässigkeit; Lehrer; Lehrerausbildung; Schüler-Lehrer-Beziehung; Interaktion; Schülerleistung; Lernen; Lehren; Differenzierung; Unterricht; Geschlecht; Rasse; Steuerung; Kritische Theorie; Föderalismus; Politik; Soziale Schicht; Staat; Management; Arbeitsmarkt; Hochschulbildung; Forschungsstand; Politikwissenschaft; Sozialwissenschaften; Ökonomie; Hochschule; Internationalität; Dezentralisierung; Handbuch; Implementierung; Organisation; Symbol; Umsetzung; Zugang; Institution; USA |
Abstract | Educational policy continues to be of major concern. Policy debates about economic growth and national competitiveness, for example, commonly focus on the importance of human capital and a highly educated workforce. Defining the theoretical boundaries and methodological approaches of education policy research are the two primary themes of this comprehensive, AERA-sponsored handbook. Organized into seven sections, the handbook focuses on disciplinary foundations of educational policy; methodological perspectives; the policy process; resources; management and organization; teaching and learning policy; actors and institutions; education access and differentiation. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |