Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Tajmel, Tanja (Hrsg.); Starl, Klaus (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Science education unlimited. Approaches to equal opportunities in learning science. |
Quelle | Münster u.a.: Waxmann (2009), 227 S. |
Beigaben | Illustrationen; CD-ROM 1 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-8309-1889-5; 978-3-8309-1889-9 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Wissensgesellschaft; Bildungschance; Chancengleichheit; Frau; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Chancengleichheit; Deutschland; Frau; Kind; Mädchen; Mehrsprachigkeit; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Österreich; Physikunterricht; Sprachunterricht; Türkei; Bosnien-Herzegowina; Bildungsforschung; Multikulturelle Gesellschaft; Kind; Lehrerausbildung; Multikulturalität; Multikulturelle Gesellschaft; Differenzierender Unterricht; Deutsch als Zweitsprache; Sprachunterricht; Mehrsprachigkeit; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Menschenrechte; Migrationshintergrund; Migrationshintergrund; Migrant; Mädchen; Bosnien-Herzegowina; Deutschland; Türkei; Österreich |
Abstract | How to realise equality of chances in science education in a multicultural and multilinguistic society? This book and CD-ROM present a solution-oriented approach on a theoretical and practical level. This includes recommendations for school authorities, suggestions for teacher trainings and teaching material for science lessons. The authors are scientists and experts in natural, social and educational sciences from Germany, Austria, Bosnia-Herzegovina and Turkey. ... Addressees of this book are experts of education, teachers, teacher trainers, school authorities as well as politicians. The book is a contribution to gender and diversity mainstreaming. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |