Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This work presents a critical evaluation of adult ESOL provision which contributes to current debates on adult education, citizenship and entitlement. A history of ESOL also charts the history of UK immigration. It is highly topical, with political expansion to include the new Accession Countries. There are clear lessons to be drawn from the history of ESOL in the UK on the role, function and funding of post-school and community education, as well as the particular position of language learning and basic skills, and their relationships with each other. (Verlag) Inhalt: Language: the effects of changing theories and practice of language teaching and learning; and the increasing dominance of English as a world language; * Government attitudes to and provision for immigration, refuge and settlement; * International economic, social and political factors; * Central, local, community and voluntary organisation responses to meeting the needs of ESOL learners; * The adult basic skills campaign in the UK from the 1970s and its relationship to the funding and provision of ESOL. Introduction: setting out aims and brief background history of ESOL; Chapter 1: 1870-1930; Jewish settlement, especially in London's East End. Role of voluntary organisations and self-help texts; Methodology and materials used at the time. Issues of mother tongue maintenance, assimilation/integration; Chapter 2: 1930-1950; (i) Refugees from the Spanish Civil War and Nazi Europe. Teaching methodology and materials used: Berlitz, Linguaphone, Pitmans, Eckersley; (ii) Free French and other patriot forces. Role of armed forces education service and voluntary organisations; Chapter 3: 1950s and 1960s; The different challenges from post-war patterns of immigration and refuge; (i) Immigration statistics. (ii) Government responses. (iii) Local Education Authority responses. (iv) BBC response. (v) Community response. (vi) DES response (vii) The position of ESOL teaching in the 1960s; Chapter 4: 1970s; The period of expansion; Russell Report 1973. The role of the ILEA. Establishment and contribution of Language and Literacy Unit, its organisational influence, training and publications; The continuing impact of Section 11 and other forms of funding. Impact of succeeding waves of refugees from Latin America, Uganda, Cambodia, Vietnam. (none of them provided for under Section 11 funding); The role of the National Extension College (NEC) in publishing materials. Influence of the Council of Europe Threshold level and CILT; Chapter 5: 1980-1992; Consolidation and retrenchment; Relationship with the adult literacy movement. Abolition of the ILEA 1989. Abolition of Industrial Language Training 1989. The particular vulnerability of adult and community education; The recognition of other community languages; Chapter 6: 1993-2000; From incorporation to Moser Committee; The establishment of the Adult Basic Skills Strategy Unit within the central government education department. The ESOL profession's response. Critique of materials and training; Chapter 7: 2000 onwards; Importance of ESOL professional contribution, especially NATECLA, to developing the National Curriculum, teacher training and targets. Security for ESOL but dangers in aligning the needs of ESOL learners with those of Basic Skills students and the absence of the dimensions racial discrimination and social cohesion. (Verlag).
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
1-86201-268-7; 978-1-86201-268-4
Rosenberg, Sheila K.: A critical history of ESOL in the UK, 1870-2006. 2007.
3076136
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)