Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchimke, Diana; Stoeger, Heidrun; Ziegler, Albert
TitelThe relationship between social presence and group identification within online communities and its impact on the success of online communities.
QuelleAus: Schuler, Douglas (Hrsg.): Online communities and social computing. Second international conference, OCSC 2007, held as part of HCI International 2007, Beijing, China, July 22-27, 2007. Proceedings. Berlin u.a.: Springer (2007) S. 160-168
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLecture notes in computer science. 4564
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-540-73256-X; 978-3-540-73256-3
DOI10.1007/978-3-540-73257-0_18
SchlagwörterBildungsforschung; Gender; Identität; Identität; Informatik; Mädchen; Mathematik; Naturwissenschaften; Technik; Bildungsforschung; E-Learning; Mentoring; Informatik; Mathematik; Naturwissenschaften; E-Learning; Technik; Gender; Mentoring; Gruppe (Soz); Mädchen; Online
AbstractIn order to encourage more girls to choose STEM-study courses (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) we created an online community and e-mentoring program for German high school girls and women engaged in STEM vocational fields. Within the online community, we brought together girls and female role models. A community platform was offered for getting to know and exchange with other community members. Within this community, we used quantitative methods to measure the students` levels of social presence and group identity, and tested to see if a correlation between those two factors exists. We further evaluated if the group identity has an impact on the girls interest and willingsness to participate in STEM. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: