Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBuckingham, David
TitelBeyond technology.
Children's learning in the age of digital culture.
QuelleCambridge u.a.: Polity (2007), X, 209 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 186-204
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-7456-3881-3; 978-0-7456-3881-2
SchlagwörterDigitale Medien; Medienausstattung; Medieneinsatz; Medienkompetenz; Mediennutzung; Medienpädagogik; Kind; Schule; Schüler; Lernen; Computer; Computerunterstützter Unterricht; Außerschulische Jugendbildung; Jugendlicher
AbstractThis book offers a challenging new analysis of learning, young people and digital media. Disputing both utopian fantasies about the transformation of education and exaggerated fears about the corruption of childhood innocence, it offers a level-headed analysis of the impact of these new media on learning, drawing on a wide range of critical research. The author argues that there is now a growing divide between the media-rich world of children's live outside school and their experiences of technology in the classroom. Bridging this divide, he suggests, will require more than superficial attempts to import technology into schools, or to combine education with digital entertainment. While debunking such fantasies of technological change, the author also provides a constructive alternative, arguing that young people need to be equipped with a new form of digital literacy that is both critical and creative. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: