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Autor/inn/enOskamp, Frank; Snower, Dennis J.
InstitutionInstitut für Weltwirtschaft
TitelInteractions between employment and training policies.
Gefälligkeitsübersetzung: Zusammenwirken von Beschäftigungs- und Berufsbildungspolitik.
QuelleKiel (2007), 38 S.; 409 KB
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ReiheKieler Arbeitspapier. 1389
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
ISSN0342-0787
SchlagwörterBildung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsökonomie; Bildungsertrag; Übergang Schule - Beruf; Steuerbelastung; Beschäftigungseffekt; Einkommenseffekt; Humankapitaltheorie; Investition; Lohnsubvention; Subventionspolitik; Öffentliche Ausgaben; Ausbildung; Berufsausbildung; Berufsbildung; Beschäftigungspolitik; Beschäftigungssystem; Übergang Ausbildung - Beruf; Ausbildungsplatzförderung; Beschäftigungsförderung; Einstellungszuschuss; Arbeitspapier; Absolvent; Jugendlicher
Abstract"This paper examines the interactions between employment and training policies. Their effectiveness in stimulating income may be interdependent for various important reasons. For example, the more employment policies stimulate the employment rate, the greater the length of time over which workers use the human capital generated by training policies. Moreover, the greater the government expenditures on employment and training subsidies, the higher the taxes required to finance these expenditures and these higher taxes reduce aggregate income. On account of such effects, employment and training policies may be complementary or substitutable with respect to aggregate income. To analyze these interactions, we construct a simple, dynamic model of hiring decisions, derived from microfoundations. The model is calibrated with German data. Surprisingly, the simulation shows that, for reasonable parameter values, the complementarities are weak or absent. The analysis provides a methodology for examining policy interactions which may be useful well beyond the bounds of employment and training policies." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: Theoriebildung; Grundlagenforschung; empirisch-quantitativ; empirisch; Sekundäranalyse; Simulation. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1997 bis 2003. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2008/2
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