Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKunter, Mareike; Klusmann, Uta; Dubberke, Thamar; Baumert, Jürgen; Blum, Werner; Brunner, Martin; Jordan, Alexander; Krauss, Stefan; Löwen, Kathrin; Neubrand, Michael; Tsai, Yi-Miau
TitelLinking aspects of teacher competence to their instruction.
Results from the COACTIV project.
QuelleAus: Prenzel, Manfred (Hrsg.): Studies on the educational quality of schools. The final report on the DFG Priority Programme. Münster u.a.: Waxmann (2007) S. 39-59Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8309-1863-9
SchlagwörterKompetenz; Empirische Untersuchung; Einstellung (Psy); Lehrer; Fachwissen; Motivation; Unterricht; Mathematikunterricht; Messung; Qualität; Deutschland
AbstractThe contribution ... is based on a study that is connected with the extended example of PISA 2003 in Germany (including a longitudinal component). The COACTIV project developed a conceptual framework of mathematic teachers' competence and integrates knowledge, beliefs, and psychological functioning. The project assessed teachers whose 9th grade classes participated in PISA 2003 and investigated the aspects of teacher competence depicted in the conceptual framework, their interplay and their contribution to the accomplishment of educational goals. The mathematical competency of the students was tested in grade 9 and one year later - as part of the German national extension of the PISA sample - in grade 10. This is one of the first studies that found evidence for a systematic linkage between teacher characteristics and classroom instruction; it underlines the importance of teachers' professional competence and provides important results for effective teacher training. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: