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Autor/inn/enFrick, Joachim R.; Grabka, Markus M.; Groh-Samberg, Olaf
InstitutionDeutsches Institut für Wirtschaftsforschung
TitelEconomic gains from publicly provided education in Germany.
Gefälligkeitsübersetzung: Wirtschaftliche Erträge aus öffentlich geförderter Bildung in Deutschland.
QuelleBerlin (2007), 46 S.; 570 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDIW-Diskussionspapiere. 709
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
ISSN1619-4535
SchlagwörterBildung; Soziale Ungleichheit; Sozioökonomisches Panel; Soziale Herkunft; Soziale Mobilität; Generationenbeziehung; Bildungsertrag; Vorschule; Schule; Grundschule; Primarbereich; Sekundarbereich; Schulbildung; Armut; Staat; Ausgaben; Einkommenshöhe; Einkommensverteilung; Investition; Berufsbildung; Hochschulbildung; Hochschule; Arbeitspapier; Effekt; Umverteilung; Verteilung
Abstract"The aim of this paper is to estimate income advantages arising from publicly provided education and to analyse their impact on the income distribution in Germany. Using representative micro-data from the SOEP and considering regional and education-specific variation, from a cross-sectional perspective the overall result is the expected levelling effect. When estimating the effects of accumulated educational transfers over the life course within a regression framework, however, and controlling for selectivity of households with children as potential beneficiaries of educational transfers, we find evidence that social inequalities are increasing from an intergenerational perspective, reinforced in particular by public transfers for noncompulsory education, thus negating any social equalisation effects achieved within the compulsory education framework." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2002 bis 2002. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2008/1
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