Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFarmer, Frank
TitelAccountable professionals practice in ELT.
QuelleIn: ELT journal, 60 (2006) 2, S. 160-170
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 1477-4526
SchlagwörterEmpirische Forschung; Evaluation; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Professionalisierung
AbstractProfessionalism is widely thought to be desirable in ELT, and at the same time institutions are taking seriously the need to evaluate their teachers. The article presents a general approach to professionalism focused on the accountability of the professional to the client based on TESOL's (2000) classification of adult ELT within eight general service areas. Both TESOL's attempt to ascribe Indicators, Measures and Performance Standards to those areas of service and recent attempts to form professional bodies in ELT are shown to be unable to provide effective protection of clients' interests. Nevertheless, the TESOL approach to defining a full ELT service can be modified to adopt a client's perspective, leading to a proposal for a more complete and accountable professional ELT service. The analysis presented will be of interest to all ELT practitioners seeking to understand the professional context of their own practice and how it may be evaluated. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: