Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPekarek Doehler, Simona
TitelCompétence et langage en action.
QuelleIn: Bulletin VALS-ASLA, (2006) 84, S. 9-45Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1023-2044
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kognition; Interaktion; Sprachkompetenz; Fremdsprachenunterricht
AbstractThe paper discusses the notion of language competence in the light of recent developments, emanating from a social-interactionist perspective, that invite us to rethink established conceptions of language, cognition and (inter)action. The paper presents a critical reconceptualization of language competence as rooted in action - a competence-in-action -, and hence as socially situated, collaboratively established and contingent with regard to other competencies. Based on analyses of first and second language interactions, the paper develops empirical arguments that corroborate such an understanding. It then shows in how far this understanding is in line (a) with a situated view of cognition according to which cognitive processes are structured within courses of practical activities - and hence bear traces of these activities -, and (b) with an emergentist view of language according to which language is an adaptive system whose systematicities emerge - at least partially - from its situated use within courses of practical activities. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bulletin VALS-ASLA" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: