Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrown, Joy L. M.
TitelRhymes, Stories and Songs in the ESL Classroom.
QuelleIn: The internet TESL journal, 12 (2006) 4
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 4
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterKinderreim; Reim; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Lied
AbstractMany of the traditional songs, stories and nursery rhymes that people learn as children are ingrained in our culture. The mind of a child absorbs them at home, at school and from television. Teenage and adult English as a Second Language (ESL) students may lack the native speaker's familiarity with the English songs, rhymes and stories. They are at a disadvantage when participating in conversations or watching movies if they lack the knowledge of cultural elements native speakers of English may take for granted. Use of traditional songs, stories and nursery rhymes in the ESL classroom can create an excellent learning experience for the ESL student. In addition to the cultural value, traditional songs, stories and nursery rhymes may help with pronunciation practice and literary skills. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The internet TESL journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: