Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCampbell, Christine; Tovar, Deanna
TitelAction Research as a Professional Development Tool for Teachers and Administrators.
QuelleIn: Applied language learning, 16 (2006) 1, S. 75-80Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-679X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Evaluation; Fremdsprachenunterricht; Forschungsüberblick; Literaturbericht; Übersicht
AbstractMany teachers and administrators would acknowledge there are areas of concern in their classrooms and schools. Whether termed "problems", "issues", "challenges", or, as Nunan (1994) puts it "puzzles", they provide committed professionals with an opportunity to improve the status quo. Action research is one approach used in the education field for exploring areas of concern with the goal of understanding them and, ultimately, resolving them. The authors view action research as an important tool that can be used by teachers and administrators to reflect on and evaluate their practices. The short article provides a brief review of the literature on action research, gives an overview of the steps for doing action research, and discusses implications for teaching and language program management. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied language learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: