Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWarschauer, Mark; Ware, Paige
TitelAutomated writing evaluation: defining the classroom research agenda.
QuelleIn: Language teaching research, 10 (2006) 2, S. 157-180Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 3; Literaturangaben; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688
SchlagwörterEmpirische Forschung; Leistungsbeurteilung; Methodik; Computerunterstützter Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englischunterricht; Schreiben; Effizienz
AbstractWith the advent of English as a global language, the ability to write well in English across diverse settings and for different audiences has become an imperative in second language education programmes throughout the world. Yet the teaching of second language writing is often hindered by the great amount of time and skill needed to evaluate repeated drafts of student writing. Online Automated Writing Evaluation (AWE) programmes have been developed as a way to meet this challenge, and the scoring engines driving such programmes have been analysed in a considerable array of psychometric studies. However, relatively little research has been conducted on how AWE is used in the classroom and the results achieved with such use. In the article, the authors analyse recent developments in automated writing evaluation, explain the bases on which AWE systems operate, synthesize research with these systems, and propose a multifaceted process/product research programme on the instructional use of AWE. They explore this emerging area of inquiry by proposing a range of potential questions, methodologies and analytical tools that can define such a research agenda. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: