Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTang, Yanfang
TitelBeyond Behavior: Goals of Cultural Learning in the Second Language Classroom.
QuelleIn: The modern language journal, 90 (2006) 1, S. 86-99Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterKultur; Gesellschaft; Interkulturelle Kommunikation; Kommunikation; Verhalten; Interkulturelles Lernen; Fremdsprachenunterricht; China
AbstractIn foreign language education where culture has been integrated as a core curricular component, a "categorical approach" to the concept of culture has been the mainstay. Depending on the orientation of the times, academic debate has been focused on what category of culture should be emphasized in the second language classroom. "Behavioral culture" has replaced "achievement culture" as the center of instruction in many foreign language programs. Although supporting its many premises, the article intends to point out the inadequacies of such a focus through an exposition of the original interconnectedness of each category of culture. Stressing the importance of the "cultural mind" in communicative processes, the article argues for going beyond behavior in the instruction of culture to identify, through an interdisciplinary approach, the values and beliefs that shaped a given behavior in a second culture in the first place. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: