Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMaxim, Hiram H.
TitelIntegrating Textual Thinking into the Introductory College-Level Foreign Language Classroom.
QuelleIn: The modern language journal, 90 (2006) 1, S. 19-32Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterFremdsprachenunterricht; Lektüre; Lesen; Roman; Text; Hochschule; Landeskunde; Anfangsunterricht; Anfangsunterricht; Fortgeschrittenenunterricht; Deutsch als Fremdsprache; Lektüre; Roman; Text; Fremdsprachenunterricht; Landeskunde; Lesen; Hochschule; Ganztext
AbstractOne of the characteristics of the well-documented bifurcation in collegiate foreign language (FL) instruction is the difficult transition from lower- to upper-level instruction. Particularly pronounced are the expectations placed on readers at the upper level. No longer engaged in surface readings and sentence-level exercises that stay focused on everyday situations with clear intent and unambiguous meaning, learners at the upper level must shift to supersentential and discourse-level processing of texts that contain a significantly higher level of abstraction and ambiguity. Recognizing that preparation for such an approach to reading requires long-term attention, the article explores the pedagogical feasibility of implementing in beginning instruction the type of textual thinking and reading practiced at upper levels. Implemented in two sections of first-semester German (N = 27) while students read a full-length novel, this pedagogical approach centers on developing beginning learners' ability to see texts as message systems that reveal cultural significance. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: