Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCrahay, Marcel
TitelDangers, incertitudes et incomplétude de la logique de la compétence en éducation.
Paralleltitel: Hazards, doubts and incompleteness in the logic of skills in education.
QuelleIn: Revue française de pédagogie, 2 (2006) 154, S. 97-110Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0056-7807; 0556-7807
SchlagwörterKompetenz; Forschung; Lernprozess; Didaktik; Unterrichtsinhalt; Unterrichtsmethode; Theorie; Europa
AbstractSchools are from now on the den of a new doxa: skill-based pedagogy. This article herein takes a critical look at this new wave. According to the author, it originator from outside the field of education sciences. The very definition of the concept of skills is problematic and seems in the final analysis, the author considers that the skill-based approach tackles a real issue which is mobilizing knowledge in problems situation. But he suggests a rather unsound solution. Refusing the entry through disciplines, the approach is confronted with difficult if not impossible questions like for instance the notion of groups of situations. In conclusion the author suggests to forget the notion of skills and rethink the notion of learning. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Revue française de pédagogie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: