Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTooley, James; Dixon, Pauline
Titel'De facto' privatisation of education and the poor: implications of a study from sub-Saharan Africa and India.
QuelleIn: Compare, 36 (2006) 4, S. 443-462Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7925
SchlagwörterÖffentliche Erziehung; Empirische Untersuchung; Soziale Ungleichheit; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Besoldung; Ghana; Indien; Ländlicher Raum; Lehrer; Nigeria; Privatisierung; Schulverwaltung; Soziale Ungleichheit; Stadt; Öffentliche Erziehung; Privatschule; Schülerzahl; Besoldung; Schulgeld; Schulgeld; Schulverwaltung; Schülerzahl; Privatschule; Lehrer; Schülerleistung; Ländlicher Raum; Stadt; Privatisierung; Öffentliche Trägerschaft; Private Trägerschaft; Ghana; Indien; Nigeria
AbstractThree types of privatisation are identified-involving demand-side financing, reforms to the educational supply-side and de facto privatisation, where responsibilities are transferred to the private sector, through the rapid growth of private schools, rather than through reform or legislation. Although de facto privatisation may arise because of parental dissatisfaction with state education, it is perceived as undesirable in the literature. Findings from a recent study on private schools in Ghana, Nigeria and India are outlined to explore this issue. The results show a majority of enrolment is in private schools in poor urban and peri-urban areas, and a significant minority in rural areas. Regarding teacher activity, private schools appear superior to government schools, while private school children outperform government children on maths and English, even though expenditure on teacher salaries is much lower in private than government schools. In the context of this evidence, three major objections to the place of de facto privatisation in meeting the educational needs of the poor are explored and challenged. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Compare" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: