Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLengnink, Katja
TitelReflected acting in mathematical learning processes.
QuelleIn: Zentralblatt für Didaktik der Mathematik. Berichtsteil, 38 (2006) 4, S. 341-349
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-4103; 1615-679X
DOI10.1007/BF02652794
SchlagwörterBegriffsbildung; Lehr-Lern-Prozess; Lernen; Mathematikunterricht
AbstractActing and thinking are strongly interconnected activities. This paper proposes an approach to mathematical concepts from the angle of hands-on acting. In the process of learning, special emphasis is put on the reflection of the own actions, enabling learners to act consciously. An illustration is presented in the area number representation and extensions of number fields. Using didactical materials, processes of mathematical acting are stimulated and reflected. Mathematical concepts are jointly developed with the learners, trying to address shortcomings from own experiences. This is accompanied by reflection processes that make conscious to learners the rationale of mathematical approaches and the creation of mathematical concepts. Teaching mathematics following this approach does intent to contribute to the development of decision-making and responsibility capabilities of learners. (orig.).
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2007/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zentralblatt für Didaktik der Mathematik. Berichtsteil" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: