Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCreemers, Bert P.; Kyriakides, Leonidas
TitelCritical analysis of the current approaches to modelling educational effectiveness: The importance of establishing a dynamic model.
QuelleIn: School effectiveness and school improvement, 17 (2006) 3, S. 347-366Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0924-3453; 1744-5124
DOI10.1080/09243450600697242
SchlagwörterBildung; Empirische Forschung; Forschung; Methode; Verhalten; Schule; Lehrer; Schülerleistung; Modellbildung; Unterricht; Effektivität; Einflussfaktor; Theorie
AbstractResearchers in the area of educational effectiveness should attempt to develop a new theoretical framework. A critical analysis of the current models of educational effectiveness research is provided and reveals that a dynamic model of effectiveness must: (a) be multilevel in nature, (b) be based on the assumption that the relation of some effectiveness factors with achievement may be curvilinear, (c) illustrate the dimensions upon which the measurement of each effectiveness factor should be based, and (d) define relations among the effectiveness factors. In principle, each factor that refers to the classroom, school, and system, can be measured by taking into account five dimensions: frequency, focus, stage, quality, and differentiation. Examples of measuring effectiveness factors operating at different levels using these 5 dimensions are given. More attention in describing in detail factors associated with teacher behaviour in the classroom is given, since this is seen as the starting point for the development and the testing of the dynamic model. Finally, suggestions for the next steps in the development of other parts of the model are provided. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School effectiveness and school improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: