Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHassett, Dawnene D.
TitelTechnological Difficulties: A Theoretical Frame for Understanding the Non-Relativistic Permanence of Traditional Print Literacy in Elementary Education.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 38 (2006) 2, S. 135-159Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterKompetenzerwerb; Lerntheorie; Fonetische Methode; Worterkennung; Lesenlernen; Leseunterricht; Foucault, Michel
AbstractCurrently, definitions of "science", "reading", and "literacy" in the US lend a seemingly nonrelativistic permanence to these terms, and render them resistant to critique. This paper offers a theoretical frame for critiquing this permanence, analysing why early-literacy instruction is tightly tied to traditional forms of print literacy, focusing primarily on phonics and word-recognition, in an age when new technologies, multi-modal texts, and new literacies flourish. The theoretical framework uses Foucault's notions of technologies of production, of sign systems, of power, and of the self. Four specific examples of early-literacy programming are analysed in terms of Foucault's technologies, producing an outline of reasoning about "best practices" in early-literacy instruction in the US. These ways of reasoning are investigated as relative, impermanent, and possibly open to change. (Zusammenfassung vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2006/5
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: