Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReschowsky, Andrew
TitelFinancing schools in the new South Africa.
QuelleIn: Comparative education review, 50 (2006) 1, S. 21-45Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
SchlagwörterBildung; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungsgeschichte; Chancengleichheit; Bildungsreform; Besoldung; Schule; Öffentliche Schule; Schulgeld; Schulgeldfreiheit; Schüler-Lehrer-Beziehung; Datenanalyse; Ungleichheit; Apartheid; Finanzierung; Finanzpolitik; Qualitätssicherung; Schwarzer; Südafrika (Staat)
AbstractSince the end of the apartheid regime in 1993 South Africa has moved from explicitly race- based and unequal systems of public education to a single national system intended to provide all South Africans with equal educational opportunities. Current proposals by the government are designed to continue efforts to redress the impacts of apartheid. The proposals call for increased targeting of public funds to schools serving South Africa's poorest students. Despite the large improvements in funding equity, many students, especially in rural South Africa, continue to face dilapidated schools, few, if any, textbooks and school supplies, and poorly trained teachers. Even in the absence of comprehensive data on student academic performance, it seems clear that many South African children do not yet have access to a constitutionally mandated "basic education." Although more money alone will not guarantee an improvement in the quality of education, the absence of sufficient financial resources devoted to education almost certainly ensures that students will remain undereducated. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: