Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDa Conceicao Castro Ramos, Maria; Dobbelstein, Peter; Guerreiro, Helder; Hammond, Paula; Hutchinson, Dougal; Maes, Bart; Neidhardt, Thomas; Peek, Rainer; Ilc, Zora-Rutar; Schagen, Ian; Schirp, Heinz; Tiana Ferrer, Alejandro; Eecke, Els ver; Verhaegen, Veerle; Zufanova, Hana
Sonst. PersonenDobbelstein, Peter (Hrsg.); Neidhardt, Thomas (Hrsg.)
InstitutionConsortium of Institutions for Development and Research in Education in Europe
TitelSchools for quality.
What data-based approaches can contribute. 1. publ.
QuelleSint-Katelijne-Waver: CIDREE-Secretariat (2006), 187 S.Verfügbarkeit 
ReiheYearbook / CIDREE, Consortium of Institutions for Development and Research in Education in Europe. 6
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-00-020494-6
SchlagwörterBildungsmonitoring; Evaluation; Selbstevaluation; Autonomie; Bildungsstandards; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Europäischer Bildungsraum; Schulreform; Schule; Schulentwicklung; Schulinspektion; Schüler; Abitur; Leistungsbeurteilung; Schulleistung; Schülerleistung; Feedback; Didaktik; Datenanalyse; Verantwortung; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Leistungsmessung; Qualität; Qualitätssicherung; Belgien; Deutschland; Europa; Großbritannien; Portugal; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; USA
AbstractThe sixth yearbook of the Consortium of Institutes for Development in Education in Europe (CIDREE) addresses one of the hottest current themes of education policy in most European countries: quality evaluation and, particularly, the assessment of school level quality through measured outputs. ... There seems to be an increasing consensus among both politicians and educational researchers that the best way to improve the quality and effectiveness of education is to combine school autonomy with strong feedback mechanisms and a regulatory framework that gives strong incentives to schools to use the feedback they get for self-improvement. The contributions in the book discuss for example the complexity of the 'quality' of schools, the way, feedback of performance data is used by schools, different approaches of European countries and regions towards analyzing school quality and central elements of school development based on empirical data. (DIPF/Orig./pr).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: