Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Gardner, John (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Assessment and learning. Repr. |
Quelle | London u.a.: SAGE (2006), IX, 230 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literaturangaben S. 205-221 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Verlagsangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4129-1051-X; 978-1-4129-1051-4 |
Schlagwörter | Reliabilität; Validität; Bildungspolitik; Schule; Lehrer; Leistungsbeurteilung; Schülerbeurteilung; Lernen; Lerntheorie; Motivation; Unterricht; Australien; Dänemark; Großbritannien; Kanada; Neuseeland; USA |
Abstract | [This book] is a major source of practice-based theory on assessment for learning, a formative assessment to support individual development and motivate learners. Key areas covered in the book include the practice of learning for assessment in the classroom, developing motivation for learning, professional learning and assessment for learning, and assessment and theories of learning. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/1 |