Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMacBeath, John
TitelSchool inspection and self-evaluation.
Working with the new relationship. 1. publ.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2006), VI, 205 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. [184]-193
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-39971-8; 978-0-415-39971-5
SchlagwörterSelbstevaluation; Bildungsmanagement; Bildungsstatistik; Förderung; Schule; Schulinspektion; Schulleitung; Schulorganisation; Schülerleistung; Lernort; Außerschulisches Lernen; Statistik; Internationaler Vergleich; Benachteiligtes Kind; Australien; Großbritannien; Hongkong; Kanada; Neuseeland
AbstractAround the world, school inspection is subject to critical scrutiny. It is too cumbersome? Too expensive? Too disruptive to the normal flow of school life? Does it actually improve schools? And, what does the new relationship between inspection and self-evaluation mean for schools? [This volume] addresses these issues, and unpicks the legacy of an Ofsted regime widely criticised as invasive and disempowering to teachers. In this book [the author] examines in turn each aspect of the 'new relationship', its potential strengths and some of its inherent weaknesses; [he] debates issues that confront school leaders and classroom teachers, including Every Child Matters; [he] offers advice on how schools can marry ongoing self-evaluation with Ofsted's expectations; describes how to deal with PLACS, PANDAS and 'other beastly inventions'; [he] shows how to use web sources to best advantage; [he] explains how to reconcile the tensions between accountability and improvement [and he] provides a guide to a repertoire of tried-and-tested approaches to help teachers embed self-evaluation in day-to-day classroom practice. The book also contains case studies from schools that have adopted innovative approaches to self-evaluation. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: