Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJenkins, Stephen P.; Micklewright, John; Schnepf, Sylke V.
InstitutionDeutsches Institut für Wirtschaftsforschung
TitelSocial segregation in secondary schools.
How does England compare with other countries?
Gefälligkeitsübersetzung: Soziale Segregation in weiterführenden Schulen. England im Vergleich mit anderen Ländern.
QuelleBerlin (2006), 38 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDIW Diskussionspapiere. 550
BeigabenTabellen 6; grafische Darstellungen 7
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
ISSN1619-4535
SchlagwörterSozialer Faktor; Soziale Herkunft; Realschule; Fachoberschule; Gymnasium; Weiterführende Schule; Schüler; Industriestaat; Nachsozialistische Gesellschaft; Segregation; Soziale Klasse; Soziale Schicht; Berufsbildende Schule; Belgien; Deutschland; Nordamerika; Skandinavien; Ungarn; Österreich
Abstract"We provide new evidence about the degree of social segregation in England's secondary schools, employing a cross-national perspective. Analysis is based on data for 27 rich industrialised countries from the 2000 and 2003 rounds of the Programme of International Student Assessment (PISA), using a number of different measures of social background and of segregation, and allowing for sampling variation in the estimates. England is shown to be a middle-ranking country, as is the USA. High segregation countries include Austria, Belgium, Germany and Hungary. Low segregation countries include the four Nordic countries and Scotland. In explaining England's position, we argue that its segregation is mostly accounted for by unevenness in social background in the state school sector. Focusing on this sector, we show that cross-country differences in segregation are associated with the prevalence of selective choice of pupils by schools. Low-segregation countries such as those in the Nordic area and Scotland have negligible selection in schools. High segregation countries like Austria, Germany and Hungary have separate school tracks for academic and vocational schooling and, in each case, over half of this is accounted for by unevenness in social background between the different tracks rather than by differences within each track." (author's abstract).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: