Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAmmah, Jonathan O. A.; Hodge, Samuel R.
TitelSecondary Physical Education Teachers' Beliefs and Practices in Teaching Students with Severe Disabilities: A Descriptive Analysis.
QuelleIn: High school journal, 89 (2005) 2, S. 40-54
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1498; 1534-5157
SchlagwörterBeobachtung; Interview; Meinung; Kind; Sekundarschule; Lehrer; Lehrerverhalten; Schüler; Lehren; Sportunterricht; Behinderung; Analyse; USA
AbstractThe purpose was to describe the beliefs and practices of general physical education (GPE) teachers at the high school level on inclusion and teaching students with severe disabilities. Participants were two experienced GPE teachers at separate suburban high schools. The research paradigm was descriptive using a combination of naturalistic observation and interviewing (Fontana & Frey, 2000; Gay, 1996). Data were collected from eighteen lessons using field notes, wireless microphones, a video camera, an observation instrument, and interviews. Descriptive statistics and thematic narratives were used to present findings. The teachers mostly verbally interacted with those students who had severe disabilities. They varied in their teaching efficacy. Three recurring themes emerged from the data: (a) wavering beliefs, complexities of inclusion, and troubled confidence. Teachers must believe they are adequately prepared, well equipped, and supported to confidently exhibit effective inclusive GPE pedagogies. (By publisher).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "High school journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: