Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKubitschek, Warren N.; Hallinan, Maureen T.; Arnett, Stephanie M.; Galipeau, Kim S.
TitelHigh School Schedule Changes and the Effect of Lost Instructional Time on Achievement.
QuelleIn: High school journal, 89 (2005) 1, S. 63-71
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1498; 1534-5157
SchlagwörterFallstudie; Schule; High School; Schüler; Unterrichtsteilnahme; Schulerfolg; Wechsel; USA
AbstractHigh school students who change their class schedules after the start of the school year may miss class time before their schedules are finalized. This loss of class time is expected to lead to a loss of learning opportunities, and thus to lower student achievement. We examine a school with an unexpectedly large number of such schedule changes. Contrary to our expectation, students who were not in class because they were changing schedules had achievement equal to students who were in class, even when the students changing schedules missed many days of class. While this indicates that students were not penalized for schedule changes, it also suggests that all students had reduced opportunities to learn. (By publisher).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "High school journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: