Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSpilkova, Vladimira
TitelLes tentatives de mise en place des "Pédagogies nouvelles" dans les écoles fondamentales tchèques après 1989.
Paralleltitel: "New educational methods" in the Czech Republic after 1989 and practical attempts to set them up in the fundamental schools.
QuelleIn: Revue française de pédagogie, 2 (2005) 153, S. 25-38Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0056-7807; 0556-7807
SchlagwörterPädagogische Forschung; Bildungspolitik; Bildungsreform; Europa; Praxis; Soziologie; Tschechoslowakei; Bildungspolitik; Bildungsreform; Lerntheorie; Unterrichtstheorie; Transformation; Lerntheorie; Unterrichtstheorie; Transformation; Soziologie; Praxis; Europa; Tschechische Republik; Tschechoslowakei
AbstractThe goal of this article is to explain the main processes of transformation of the Czech school system after 1989 (in relation to the big political changes) by highlighting the changes made in the field of fundamental education. The study of the changing processes is directed towards three main points: goals of educational policies, theoretical starting points and main ideas of the school system reform, and practical attempts at transforming, taking into account the reality of school teaching. Three main trends, progressively implemented in education policies (often as divergent principles), are presented here: "New educational methods", the "new" conception of school teaching, and teaching and learning in specialized, mainly Czech literature of the last decade. To conclude, the main orientations and attempts to set up the "new educational methods" in practice in fundamental schools, including the problems preventing them from being set to work better on a larger scale, are herein discussed.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/5
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Revue française de pédagogie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: